En annan tolkning kan vara helpension...
onsdag 26 januari 2011
torsdag 20 januari 2011
Näringsrik mat?
Inget nytt under solen brukar man säga men detta undrar jag om inte det är nytt eller vad säger ni?
Om du vill fräscha upp dina stövlar?
Hittade följande tips; fyll stövlarna med kaffesump inte kraftfoder
Stövlar i flitig användning brukar förr eller senare börja lukta illa. Fotsvett stannar inte i strumpan, även stövln drar åt sig fukt och ovälkomna odörer. För att råda bot på problemet kan man testa att ta kaffefilter med kaffesump och sätta in det i sövlen efter att man tagit ur innersulan. Kaffesumpen drar åt sig lukten och stövlen blir heller inte smutsig.
måndag 17 januari 2011
Tack Ludde!
Wargsmåla snö är inte att leka med.
Du och din traktor gjorde att Fredrik kom hem med ved till Skåne!
Du och din traktor gjorde att Fredrik kom hem med ved till Skåne!
Livets och vårens vatten
Idag skulle vår Mamma fyllt 90 år.
Livet går vidare, det kommer ständigt nytt, det är väl vad detta foto tydligt berättar;
Så här skrev Karin Boye;
Källvattnet
Ett källvatten är rättvisan,
färglös och klar.
En svårmärklig och egen
fin smak den har.
Men slik dryck är så fattig,
när vin finns att få.
Bara vatten är källan.
Jag längtar dit ändå.
Bara vatten är rättvisan,
just inget att nå _
alltför nära, svår att älska,
kärv dryck att få.
Herre, ge mig rättvisa,
ge min själ dess art!
Herre, ge mig vatten,
färglöst och klart!
--------------------------------------------------------------------------------
Ur diktsamlingen "Gömda land".
måndag 10 januari 2011
lördag 8 januari 2011
Gott nytt år alla läsare och alla matgäster
Man kan ju fundera lite om detta går in under begreppet maktordning...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

