fredag 22 mars 2013
Vi tänker på vår farmor Gerda som har namnsdag den 23:e mars
Denna lind hade hon med sig från sitt föräldrahem i Torsjö.
Hon bar den i fickan på sitt förkläde.
Farmor vi hoppas du ser linden och vi ser ut idag.
onsdag 20 mars 2013
Kikamålen äntligen
lördag 16 mars 2013
måndag 11 mars 2013
onsdag 6 mars 2013
Från Wargsmålas industriepok
Så här såg "fabriken" ut. Här tillverkade vår pappa Bengt och Einars bror Alf träkol under krigsåren.
Därefter med hästtransport för vidare befordran ut i vida världen via järnvägsstationen i Eskilsryd.
Någon som vet mera om detta?
Därefter med hästtransport för vidare befordran ut i vida världen via järnvägsstationen i Eskilsryd.
Någon som vet mera om detta?
söndag 3 mars 2013
Olika intressen
Många vill ha koll på älg och vildsvin. Lillebror Svenne ställer alltid frågan "har ni sett någon harskit?"
Detta trots att det är många år sedan ett mäktigt stövarskall ekade i Wargsmålaskogarna.
Jo vi har sett harskit...
Detta trots att det är många år sedan ett mäktigt stövarskall ekade i Wargsmålaskogarna.
Jo vi har sett harskit...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



