Längs Sveriges stränder, och på båtar finns 80.000 livbojar, årligen räddas 11 personer av livbojar runt om i Sverige. Sedan 1954 har Trygg-Hansa tillhandahållit livbojar som även är deras varumärke.
Nu finns en ny boj vid badplatsen Hornet , Hultebräean. Vi får hoppas den inte behöver användas.
Skön sommar på er.
onsdag 8 juli 2015
lördag 4 juli 2015
Vad hände sen.........
Vad hände sedan , ja det undrade tidningen Barometerns som
kom på återbesök till jordkulan, Barometern var ju med den dagen vi hade
invigningen för drygt två år sedan.
Inte blev det som vi tänkte, för oss skulle jordkulan vara en byggnad och plats för oss
själva, inte trodde vi att 500 personer skulle vilja söka sig till denna
platsen.
Vi tycker det är roligt att så många sökt upp jordkulan / backstugan , för ni som gjort det är ju
intresserade av detta, det kan vi läsa i
gästboken där ni skrivet hur mycket ni uppskattat det jobb vi lagt ner.
Tack för alla fina ord.
onsdag 1 juli 2015
Nytt staket
Dax att byta det gamla staket som har varit med så länge jag kan minnas, virket var säkert valt med omsorg när det klarat så många år.
Har alltid tyckt det är roligt att snickra lite, men det gäller att hålla tungan rätt i mun så att det blir rakt.
Har alltid tyckt det är roligt att snickra lite, men det gäller att hålla tungan rätt i mun så att det blir rakt.
onsdag 24 juni 2015
Dagens rätt
Serverades idag av Jan-Olof Gardesten och Jonny Andersson
från Grangölsmåla som var på cykelutflygt och hade blivit rekommenderade
jordkulan vid Svarvaremålen
På menyn stod ärtsoppa och man kom precis lagom till den
skulle serveras och den smakade som den skulle.
Tack för maten och Välkomna tillbakasöndag 21 juni 2015
Väster-grind
Sommaridyll från Väster-grind där denna fina blomsterbukett
är plockade, som sedan säkert fick pryda ett bord på Snällamålen
Om nu inte alla vet var Väster-grind finns så kommer platsen på denna kartasöndag 14 juni 2015
Sommarkväll
Samling på Målen denna fina junikväll
med både mat och lek.
Solstålar i dubbel bemärkelse
Kvällen avslutades vid Hornet med kaffe och dopp.
med både mat och lek.
Solstålar i dubbel bemärkelse
Kvällen avslutades vid Hornet med kaffe och dopp.
onsdag 3 juni 2015
Spillkråkans asp i ängen
har fått ge vika för naturens krafter, och allt har sitt slut nån gång.
Tiden var väl kanske inne för denna asp med sin omkrets på 2,5 meter.
Tiden var väl kanske inne för denna asp med sin omkrets på 2,5 meter.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






