Invigning av Jordkulan

Vi är glada för det stora intresset för våra projekt att restaurera jordkulan och tjärdalen. I byn Wargsmåla finns möjligheter att få många natur och kulturupplevelser. Upptäck rester av slaggvarp, tjärdalar, gå en gölrunda eller varför inte vandra gamla kyrkvägen. Kanske vi möts då lovar vi att berätta en sann historia från byn. Alla skrönor som finns om händelser i Wargsmåla betraktar vi som absolut sanning.





tisdag 27 november 2012

En förutseende pappa får man väl säga att vi hade.

"Bräder kommer alltid till användning" sa pappa. Man har undrat, de har legat på höslindret nu i så där 30 år men nu, nu kommer de till användning. Till taket på jordkulan. Detta goa gäng var med och sågade. Känns de igen månne?

måndag 19 november 2012

En god granne och jaktkamrat, Einar, har lämnat ett tomrum i Wargsmåla

Vi har många fina minnen med dig Einar. Nu går tankarna till Inez och barnen. Bilden visar tycker vi på god grannsämja och att Einar och pappa tillsammans visade oss var gränserna går. Kunskap som förts vidare i nästa led. Då nu och framåt.

onsdag 31 oktober 2012

Konsthantverk; Ove och Göte detta hade vi inte fixat utan er!

Det syns att ni är proffs och har jobbat länge tillsammans.

Tack familjen Göthberg för fortsatt god grannsämja

Det underlättar väldigt mycket att vi kan få "köra igenom" och att få ha en tillfällig upplagsplats på er mark!

måndag 29 oktober 2012

Planka in?

Nä nä säger lillebror Planka ut, därför att de ska se använda ut när de kommer i tjänst. Sicken grabb att hitta på lösningar.

Jo mamma lönnlöven och andra löv blev uppräfsade även i år

men inte med samma noggrannhet som när du styrde.