Invigning av Jordkulan

Vi är glada för det stora intresset för våra projekt att restaurera jordkulan och tjärdalen. I byn Wargsmåla finns möjligheter att få många natur och kulturupplevelser. Upptäck rester av slaggvarp, tjärdalar, gå en gölrunda eller varför inte vandra gamla kyrkvägen. Kanske vi möts då lovar vi att berätta en sann historia från byn. Alla skrönor som finns om händelser i Wargsmåla betraktar vi som absolut sanning.





måndag 11 juli 2016

Källvattnet bättre än saft.



Smaka säger Anton, det är jättegott och efter att Anton druckit två koppar från Svarvaremålens källavatten och att jag också fått smaka så får jag nog faktiskt in stämma, det smakade bra.

Familjen Halvarsson från Ubbemåla, bjöd sedan på fika vid jordkulan. Ullas hembakade muffins med björksocker och därtill kaffe till kunde inte smaka bättre denna första semesterdag.
 


Tack för fikan.

 Putte har lovat att ha några muffins med sig när vi om knappt två månader åker till Jämtlandsfjällen för att jaga älg

torsdag 7 juli 2016

Bengts födelsedag



Vi ger dig som present en nyklippt Lycka, för det vet vi att du vill ha.

söndag 3 juli 2016

Vi är stolta

Vi är stolta över att viljan att komma till vår jordkula är så stor och stark, här ett gäng dansare som har hållt ihop sedan 80-talet och som träffas en gång om året, och i år blev det Svarvaremålen jordkula som var målet
Och tidpunkten de valde är rätt denna söndagförmiddag i Juli.



Och alla var vänliga nog att skriva i vår gästbok och då är man även Välkommen tillbaka.

torsdag 23 juni 2016

Midsommarhälsning med Pilosella aurantiaca


Vackrast av dem alla är denna sommarblomma vid namn Rödfibbla.

Tillönskar alla våra läsare en riktigt skön och fin midsommar.
Svenne Pelle och Fredrik