söndag 11 augusti 2013
fredag 9 augusti 2013
Tack för besöket, Nybro Veteranmopedåkare, väcker minnen
Ni som minns, vilka var det i vår ungdom som färdades till jobbet/kunder med moped?
* Tage Smed
* Osar Söderqvist
* ?
Flera?, foto någon?
* Tage Smed
* Osar Söderqvist
* ?
Flera?, foto någon?
onsdag 7 augusti 2013
Övernattning i jordkulan, provfiske efter klodjur
Pär Lagerkvist skriver Det är vackrast när det skymmer. (Tredje versen får ni leta upp och reflektera över);
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.
Allt är ömhet, allt är smekt av händer.
Herren själv utplånar fjärran stränder.
Allt är nära, allt är långt ifrån.
Allt är givet
människan som lån.
Så upplevde jag vår övernattning i jordkulan och vid provfisket.
Tack bröder för fina kvällar!
Det är vackrast när det skymmer (ur I stället för tro (1919))
Det är vackrast när det skymmer.All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.
Allt är ömhet, allt är smekt av händer.
Herren själv utplånar fjärran stränder.
Allt är nära, allt är långt ifrån.
Allt är givet
människan som lån.
Så upplevde jag vår övernattning i jordkulan och vid provfisket.
Tack bröder för fina kvällar!
torsdag 1 augusti 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





