Invigning av Jordkulan

Vi är glada för det stora intresset för våra projekt att restaurera jordkulan och tjärdalen. I byn Wargsmåla finns möjligheter att få många natur och kulturupplevelser. Upptäck rester av slaggvarp, tjärdalar, gå en gölrunda eller varför inte vandra gamla kyrkvägen. Kanske vi möts då lovar vi att berätta en sann historia från byn. Alla skrönor som finns om händelser i Wargsmåla betraktar vi som absolut sanning.





lördag 20 mars 2010

Den goda maten, finns inte i Italien utan vid vid Valles såg


Täta observationer här, mycket begränsat 400 m söderut!

torsdag 18 mars 2010

Ingvar och Pelle ger mera mat....

Vilken vacker bild. Tryck på pilen här nedan så blir det rörlig film

söndag 14 mars 2010

Vårvinterdag


Svenne, Pelle och jag lägger ut ensilage.
Hård skare.
Härlig stund.

söndag 7 mars 2010

Rapport från Pelle i vårsol

Rådjuren äter hellre på grannens mark..
Dvs restaurangerna vid Valles såg används mera än våra vid gården.

torsdag 25 februari 2010

Takskottning och utfodring

Vi försökte underlätta trycket på ladugårdstaket ...hoppas det räcker.
Satt upp tre restauranger..med pellets som ska vara bra för utsvultna rådjur, ska bli spännande att se om någon orkar/ hittar fram

tisdag 23 februari 2010

Första besöket 2010

Så gör vi ett försök att starta Traktorn.
Men Nej trots nyladdat batteri blev det inget motorljud.
Vi, Svenne, Pelle och jag pulsade i snön för att fälla lite ätbart till de djur som kämpar för att leva till våren kmmer