Invigning av Jordkulan

Vi är glada för det stora intresset för våra projekt att restaurera jordkulan och tjärdalen. I byn Wargsmåla finns möjligheter att få många natur och kulturupplevelser. Upptäck rester av slaggvarp, tjärdalar, gå en gölrunda eller varför inte vandra gamla kyrkvägen. Kanske vi möts då lovar vi att berätta en sann historia från byn. Alla skrönor som finns om händelser i Wargsmåla betraktar vi som absolut sanning.





tisdag 20 augusti 2013

Trevligt med besök från Ön



Det  visade sig att lillebror känner Annika och Leif sedan "lång tid" tillbaka. Världen är liten!
Tillsammans njöt vi av kaffe, tystnad och gemenskap.

onsdag 14 augusti 2013

Undrar om Guldfågeln arena kommer att ändra karaktär om så där 70 år

Detta är en bild från byns "fotbollsplan" Olasvensaplanen. Platsen ligger nordväst om Haralds. Till Haralds hittar väl alla eller?
Fin symbios mellan djur och natur.

'Plockepinn' för vuxna? Vad vet jag fråga lillebror

tisdag 13 augusti 2013

Mopeder som fortskaffningsmedel..

Fick tips om:
Arthur Sandqvist
Valle
Är det någon som har ett foto på dessa mopedburna herrar?
Lämna till Pelle,det vore härligt att få det dokumenterat. Idag känns det lite ovant att möta en vuxen på moppe eller?

söndag 11 augusti 2013

fredag 9 augusti 2013

Tack för besöket, Nybro Veteranmopedåkare, väcker minnen

Ni som minns, vilka var det i vår ungdom som färdades till jobbet/kunder med moped?
* Tage Smed
* Osar Söderqvist
* ?
Flera?, foto någon?