tisdag 20 augusti 2013
Trevligt med besök från Ön
Det visade sig att lillebror känner Annika och Leif sedan "lång tid" tillbaka. Världen är liten!
Tillsammans njöt vi av kaffe, tystnad och gemenskap.
onsdag 14 augusti 2013
Undrar om Guldfågeln arena kommer att ändra karaktär om så där 70 år
Detta är en bild från byns "fotbollsplan" Olasvensaplanen. Platsen ligger nordväst om Haralds. Till Haralds hittar väl alla eller?
Fin symbios mellan djur och natur.
Fin symbios mellan djur och natur.
tisdag 13 augusti 2013
Mopeder som fortskaffningsmedel..
Fick tips om:
Arthur Sandqvist
Valle
Är det någon som har ett foto på dessa mopedburna herrar?
Lämna till Pelle,det vore härligt att få det dokumenterat. Idag känns det lite ovant att möta en vuxen på moppe eller?
Arthur Sandqvist
Valle
Är det någon som har ett foto på dessa mopedburna herrar?
Lämna till Pelle,det vore härligt att få det dokumenterat. Idag känns det lite ovant att möta en vuxen på moppe eller?
söndag 11 augusti 2013
Lillebror har sin egen säregna stil när han passerar Svartmosse i sina egna tankar, vad funderar han på?
Vi kan bara gissa, kanske hur många harar han skjutit här eller när
någon av stövarna gav skall för upptag. Ser du Svenne fråga...
fredag 9 augusti 2013
Tack för besöket, Nybro Veteranmopedåkare, väcker minnen
Ni som minns, vilka var det i vår ungdom som färdades till jobbet/kunder med moped?
* Tage Smed
* Osar Söderqvist
* ?
Flera?, foto någon?
* Tage Smed
* Osar Söderqvist
* ?
Flera?, foto någon?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
