Invigning av Jordkulan

Vi är glada för det stora intresset för våra projekt att restaurera jordkulan och tjärdalen. I byn Wargsmåla finns möjligheter att få många natur och kulturupplevelser. Upptäck rester av slaggvarp, tjärdalar, gå en gölrunda eller varför inte vandra gamla kyrkvägen. Kanske vi möts då lovar vi att berätta en sann historia från byn. Alla skrönor som finns om händelser i Wargsmåla betraktar vi som absolut sanning.





lördag 16 november 2013

Det ligger i släkten......



Välkommen att ta stafettpinnen och gå vidare.


Fredrik går i pappa Calle och farfar Bengts fotspår, skogsägare och jägare ska du bli.
Svenne och Pelle ska visa dig var stigarna går och vart dom leder till.

4 kommentarer:

  1. Nu förstår jag vad Pelle ska ha GPS.en till .Men jag tror han lär sig fortare om ni själva tar ut han i skogen och visar honom.
    Bosse

    SvaraRadera
  2. Hörre ni ni småläningar! Jag irrar inte bort mig helt... Har ändå gått där sen barnsben :)
    Fredde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittar du till döe älg eller brända kartongerna
      Bosse

      Radera
    2. Hitta jag bara glasögonen så ska jag lägga in kordinaterna, så hittar alla.
      Pelle

      Radera